Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», зобов’язує власників приладів обліку гарячої води та теплової енергії раз на 4 роки проводити їх періодичну метрологічну повірку, власним коштом. До кінця березня споживачі АТ “ОТКЕ” мають повірити понад 15,3 тис лічильників гарячої води та більше 1 тис лічильників тепла.
“Як і будь-який прилад, лічильник може вийти з ладу. Як наслідок, облік обсягів спожитої води чи тепла буде некоректним, що потягне за собою переплату або недоплату, за отримані послуги. Щоб споживач і надавач послуг були впевнені у точності показань вимірювальних пристроїв, а розрахунки здійснювалися лише за фактично спожите, необхідно здійснювати своєчасну повірку лічильників, “ — повідомила керівниця департаменту АТ “ОТКЕ” Марія Романова.
Якщо споживач не дотримується терміну проведення обов’язкової перевірки приладів обліку на точність та працездатність, то підприємство, відповідно до чинного законодавства, не може брати за основу для розрахунків показання таких лічильників. Тож нарахування здійснюватимуться за методом, який застосовується для квартир без індивідуальних засобів обліку. За даними загальнобудинкових приладів або за нормами споживання, а це 362,18 грн на одну особу, за наявності сушарки для рушників, та 335,02 грн на особу за її відсутності.
“Коли необхідно здійснювати періодичну повірку лічильників, наші споживачі можуть дізнатися з квитанції, де поряд з показаннями приладу обліку зазначено термін наступної повірки. Коли цей термін спливає на квитанції додається додаткова інформація “Увага! Термінова повірка”. Також інформація про терміни повірки приладів обліку в режимі 24/7 доступна користувачам Особистого кабінету підприємства”, — зазначила Марія Романова.
Хто має проводити періодичну повірку лічильників?
Для проведення періодичної повірки лічильників потрібні спеціалізоване обладнання та допуск на виконання робіт. Сьогодні у Чернігові працює чимало підприємств, які надають такі послуги, достатньо задати відповідний запит в мережі інтернет і отримаєте від 5 і більше пропозицій, і лише споживач обирає до кого з них звернутися.
Але до вибору виконавців слід підходити дуже зважено, в першу чергу слід перевірити у фірми наявність Свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки (відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність”). Це збереже ваш час і нерви, а повірка буде виконана із дотриманням вимог чинного законодавства, а ви отримаєте належний пакет документів.
Знімати чи не знімати водомір для повірки?
На сьогоднішній день повірку приладів обліку гарячої води можна здійснити двома способами з демонтажем приладу і без. Як це робити вирішує споживач. А от лічильники тепла без демонтажу повірити — неможливо. Детально про алгоритм повірки, як з демонтажем так і без нього можна прочитати на офіційному сайті АТ “ОТКЕ”
Важливо знати
Здійснюючи повірку, споживач має пам’ятати про документи, які підтверджують виконання цих робіт.
Документ 1: Акт про проведення періодичної повірки. У різних фірм вони мають різний вигляд, але в них обов’язково зазначено: серія та номер лічильника, дата проведення (або демонтажу приладу), показання приладу на момент проведення робіт.
Документ 2: Свідоцтво про відповідність приладу обліку державним вимогам до вимірювальної техніки, де буде зазначено, що прилад придатний для подальшої експлуатації. А також зазначено дату наступної періодичної повірки лічильника.
Зазначені документи необхідно надати до АТ “ОТКЕ” для постановки на облік. Прийом документів про проходження повірки 5 днів на тиждень здійснюється в контакт-центрі підприємства: м. Чернігів, вул. Реміснича, 55б (ПН-ЧТ з 08:00 до 17:00, ПТ з 08:00 до 16:00, без обіду). В режимі 24/7 — на електронну поштову скриньку: pribor.otke@ukr.net, з обов’язковим зазначенням адреси та номеру особового рахунку абонента.
Довідково:З моменту відновлення урядом обов’язкової повірки приладів обліку, з травня 2023 року по березень 2024 року, споживачі повірили більше 10,9 тисяч лічильників води та тепла.