Права споживачів, місце та порядок одержання інформації споживачами
Письмовий запит споживачі мають право подати до акціонерного товариства «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» за адресами: 14000, м. Чернігів, вул. Реміснича, 55-б та на електронну пошту: office.otke@ukr.net. На письмове звернення заявник обов’язково отримує відповідь у строки, визначені чинним законодавством України. Департамент «Теплозбут» АТ «ОТКЕ» приймає звернення споживачів і надає інформацію в межах компетенції за телефонами:
(0462) 675-056, 675-147, 676-899
У разі виникнення невідкладних технічних питань звертатись до аварійно-диспетчерської служби підприємства за телефонами:
622-963, 622-973
або в колцентр Чернігівської міської ради на багатоканальний номер:
0-800-509-350
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» №2189-VIII від 9.11.2017 (далі – Закон №2189)визначено основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між виконавцями комунальних послуг і споживачами, а також їхні права та обов’язки.
ПРАВА СПОЖИВАЧІВ:
- одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів;
- без додаткової оплати одержувати від виконавця житлово-комунальних послуг інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги, а також про її споживчі властивості;
- на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг та незаконного проникнення в належне йому житло (інший об’єкт нерухомого майна);
- на усунення протягом строку, встановленого договорами про надання житлово-комунальних послуг або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг;
- на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості;
- на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії)у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг;
- отримувати від управителя, виконавців комунальних послуг штраф у розмірі, визначеному договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт;
- на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у встановленому законодавством порядку;
- складати та підписувати акти-претензії у зв’язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їхніх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт;
- без додаткової оплати отримувати від виконавця відповідної послуги чи іншої уповноваженої на розподіл комунальної послуги особи детальний розрахунок розподілу обсягу спожитих комунальних послуг між споживачами багатоквартирного будинку;
- без додаткової оплати отримувати інформацію про проведені управителем, виконавцем комунальної послуги нарахування плати за житлово-комунальні послуги (з розподілом за періодами та видами нарахувань) та отримані від споживача платежі;
- у встановленому законодавством порядку відключитися від систем централізованого теплопостачання та постачання гарячої води;
- розірвати договір про надання комунальної послуги, попередивши про це виконавця відповідної комунальної послуги не менш як за два місяці до дати розірвання договору, за умови допуску виконавця для здійснення технічного припинення надання відповідної послуги. Це право не поширюється на договір про постачання теплової енергії, укладений зі споживачами у багатоквартирному будинку, крім випадку розірвання такого договору колективним споживачем.
Взаємовідносини між теплопостачальними організаціями та споживачами теплової енергії та гарячої води визначено:
- Правилами надання послуги з постачання теплової енергії і Типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постаноновою Кабінету Мністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830 ;
- Правилами надання послуги з постачання гарячої води та Типовими договорами про надання послуги з постачання гарячої води, затверджених постаноновою Кабінету Мністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1182.
Якими, зокрема встановлено технічні умови приєднання споживачів теплової енергії, державний нагляд за системами теплопостачання і теплоспоживання, проведення розрахунків за спожиту теплову енергію та гарячу воду, припинення і обмеження постачання теплової енергії та гарячої води, права та обов’язки теплопостачальної організації, права і обов’язки споживача теплової енергії та гарячої води.