Голова правління АТ «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» Олексій Щербина розповів про роботу колективу та підприємства у воєнний час
Жителі нашого міста самі бачили, що відбувалось, тому з розумінням ставляться до ситуації — О.Щербина розповів про роботу ОТКЕ.
Одна зруйнована повністю, в інших вибиті вікна, двері, пошкоджені перекриття, дахи. Не залишилось жодної котельні, яка б вціліла. Та навіть в умовах постійних обстрілів об’єкти «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» продовжували працювати, поки було електроживлення. Їх функціонування підтримували співробітники підприємства. Зараз котельні та обладнання ОТКЕ чекають ремонтів та відновлення, необхідно готуватись до наступного опалювального сезону, на що потрібні немалі кошти. Голова правління АТ “ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО” Олексій Щербина розповів про роботу колективу та підприємства у воєнний час.
Не соромно за жодну людину на нашому підприємстві — персонал ОТКЕ з честю та достоїнством проходить випробування війною.
З першого дня початку воєнних дій підприємство змогло стабільно працювати та забезпечувати чернігівців теплом. Навіть, в умовах обстрілів місцевостей, що знаходяться поруч з котельнями, надання послуги не зупинилось. Звичайно що все це завдяки співробітникам, людям, які незважаючи на всі жахіття того часу, залишились на своїх робочих місцях, Голова правління АТ “ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНРГО” Олексій Щербина з вдячністю розповідає про згуртованість колективу
“Змогли побороти в собі відчуття страху і кожен, хто мав бути на своєму робочому місці — оператори котельні, майстри, слюсарі, працівники служби теплозбуту — всі знайшли в собі сили, щоб продовжити підтримувати в місті теплозабезпечення.”
Основні проблеми на підприємстві, як і в самому Чернігові, почались після 10 березня. Спочатку вони проявлялись у тимчасових зупинках, пов’язаних з обстрілами. Поступово кожна укотельня зазнавала певних ушкоджень — вибиті вікна, двері, пошкоджені перекриття та покрівлі, наразі не залишилось жодної, яка б вціліла. Одна котельня зруйнована повністю. Пощастило, що на момент попадання снаряду, згадує Олексій Щербина, вона працювала в автоматичному режимі і робітників не було на місці. Незважаючи на постійні обстріли, котельні продовжували працювати, їх роботу підтримували відповідальні працівники. Аж поки у Чернігові не зникло електроживлення на всіх об’єктах.
“Коли в місті зникла електроенергія, оце і стало причиною того, що починаючи з середини березня котельні, які не можна було підключити за допомогою генератора електрообладнання цих котелень, були вимушені зупиниться. Впродовж 16 березня всі котельні вже були зупинені. При короткочасному відновленні електроенергії ми так само героїчно їх запускали. Робили все, щоб це було можливо. Потім знову, коли відключалась електроенергія, відключались і наші котельні. Тим не менше з честю та достоїнством наш персонал пройшов через все це. Мені не соромно за жодну людину на нашому підприємстві.”
Відновити обладнання та провести необхідні ремонти — є всі надії і чітка впевненість в тому, що колектив ОТКЕ з цим впорається.
Всі медичні заклади, які знаходяться в зоні обслуговування Облтеплокомуненерго, наразі забезпечені гарячою водою. Подальші масштабні задачі, які стоять перед колективом, — з підготовки до наступного опалювального сезону.
“Сьогодні по деяким котельням ми продовжуємо надавати послугу та забезпечувати гарячою водою. У нас по місту зараз працює чотири котельні, які забезпечують гарячою водою геріатричний пансіонат, обласну лікарню, онкоцентр, воєнний госпіталь. Всі медичні заклади, які знаходяться в зоні обслуговування ОТКЕ, на сьогодні забезпечені гарячою водою.”, — відмічає Олексій Щербина.
У тепловиків робота не закінчується цілий рік. В опалювальний період іде процес забезпечення міста і споживачів тепловою енергією, а в міжопалювальний період відбувається процес підготовки до наступного опалювального сезону. Олексій Юрійович розповідає, які наразі роботи проводить ОТКЕ:
“На сьогодні першочергова задача, яка вже виконується — це проведення гідравлічних випробувань мереж та котельного обладнання. Після проведення гідравлічних випробувань будуть визначені слабкі пошкоджені ділянки, які потребуватимуть заміни. Буде встановлено котельне обладнання, в тому числі насосне і запірної арматури, весь комплекс обладнання, який забезпечує генерацію теплової енергії, її транспортування і поставку кінцевому споживачу і який потребуватиме заміни.”
Після проведення процедури дефектації, пошкоджені об’єкти та обладнання на підприємстві потребуватимуть відновлення. Це задача не проста для кожного звичайного року, а особливо у цей рік війни, зауважує Голова правління “Облтеплокомуненерго”.
“Про всі проблеми теплоенергетики ми всі чудово знаємо — заборгованість за газ, відставання тарифу від собівартості складових тарифу через затримки його перегляду. В цьому році це все ще ускладнюються тими руйнуваннями, які завдані внаслідок воєнних дій. Одна котельня зруйнована повністю. На її відновлення потрібно порядком 8-9 млн грн. Навіть замінить скло в котельнях, поремонтувати дахи, в одній котельні стіни немає, в другій даху, це були прямі попадання снарядів. На весь цей комплекс міроприємств необхідно за нашими підрахунками не менше 20 млн грн. Плюс стандартний набір, стандартний комплекс всіх тих міроприємств, які щороку проводяться — це ще 20 млн грн, які необхідно вкласти для того, щоб пройти наступний опалювальний сезон.”
Тим не менше, є всі надії і чітка впевненість в тому, що колектив ОТКЕ з цим завданням впорається, запевняє Олексій Щербина.
Поскільки платежі є головним джерелом доходів підприємства, ОТКЕ звертається до своїх споживачів із проханням оплатити за послуги.
Два місяці споживачі ОТКЕ не отримували квитанцій, проте працівники служби теплозбут продовжували роботу, аби не втратити дані продовжували вести облік наданих послуг впродовж усього періоду воєнних дій. Протягом квітня фахівці підприємства оглянули кожен будинок, обстежили кожен вузол теплової енергії та зняли з нього архівні дані. Тож нарахування платежів за березень проведуться суворо відповідно до показань загальнобудинкових вузлів обліку теплової енергії — виключно за ті гігакалорії, які фактично спожив будинок.
“Точно так ми провели роботу з житлово-експлуатаційними організаціями для того, щоб синхронізувати дані щодо того, коли який будинок зазнав пошкоджень, коли була пошкоджена система опалення, інфраструктурна система житлового будинку, для того, щоб все це правильно відобразить в нарахуваннях. Тому вже в травні місяці споживачі отримають квитанції. В цих квитанція сума нарахування за березень буде вказана, як сума заборгованості. У лютому послуга надалась в повному об’ємі, це знайшло відображення і в нарахуваннях. У квітні ми послугу не надавали, тому нарахувань в цьому місяці немає.”
Колектив Облтеплокомуненерго вдячний кожній людині заради якої власне і працює, і його робота пов’язана з теплом — хтось це тепло споживає, а хтось цю частинку тепла виробляє — на робочому місці і серцем, і душею. Кожна людина, яка працює на підприємстві несе частинку тепла кожному, хто живе в нашому місті, — підкреслює у своєму зверненні до чернігівців Олексій Щербина.
“Прохання, хто отримає квитанції якимось чином підтримать наше підприємство, по можливості розрахуватись з боргом. У кого немає можливості повністю розрахуватись — внести, хоча б скільки може. Кожна копійка піде на те, щоб наступний опалювальний сезон вчасно почався і пройшов стабільно, як це було завжди. Будемо сподіватись, що таких страшних речей більше не буде.”
Олексій Щербина висловив сподівання — поскільки жителі нашого міста самі бачили, що в ньому відбувалось, то вони з розумінням ставляться до ситуації, в якій опинилось Облтеплокомуненерго і власною оплатою за послуги обов’язково підтримають відновлення пошкодженої інфраструктури підприємства